2009. október 19., hétfő

A kezdetek...

A fotózást egy Kodak z650-nel kezdtem(kap majd egy bejegyzést, jó kis masina volt). A vételnél inspirált a 10x-es optikai zoom, mivel már akkor is gondoltam, hogy távoli dolgokat is fogok fotózni. Elsősorban a természetfotózás, azon belül a madarak. A természethez való vonzalmam már gyerekkoromban kezdődött. Sokban hozzájárult édesapám, mivel nagy természetbarát és természetjáró volt. (még megvan a 15 évvel ezelőtti természetjáró igazolványom).
Visszatérve a fotózásra. Szépen lassan megismerkedtem a géppel és a fotózással. Az igazság az, hogy még a gép vásárlása előtt "képeztem magam", rengeteget olvastam a netről. Kezdetben a makrózásban leltem nagy örömömet, mivel a kompakt gépek jó makróképességgel rendelkeznek. Ez azt jelenti hogy nagyon közelről lehet vele képeket készíteni.
Aztán a tele előnyeit kihasználva készült pár madárfotó is. A kis gép igazi erénye a kirándulásokon mutatkozott meg. Nekem az a benyomásom, hogy a napos időben készült képek valami hihetetlen minőségűek egy kompakthoz képest. A kék ég, a színek nagyon megnyerő volt. Viszont egyre jobban kijöttek a hiányosságai. Már szinte a kezdetektől hiányoltam a manuális fókuszt a gépből (ezen kívül minden testre szabható volt, ez is szerepet játszott a vásárlásnál). A másik hiányosság a lassú működés volt. Egy egy családi eseményen sok pillanatról lemaradtam a gép lassúsága miatt. Az előrelépés elengedhetetlenné vált. Elkezdtem nézelődni a tükrösök világában. Először a márka. Sok olvasgatás után a Nikon mellett döntöttem. Ugye az egyik legnagyobb múltú és jövőjű márka, egyéb előnyeit most kihagynám.
Következett a típus. Csakis újban gondolkodtam, ilyesmit nem szeretek használt cuccal kezdeni. Mivel nem vetett fel a pénz (ahogy azóta sem) valami belépő modell jöhetett szóba. Hosszas keresgélés olvasgatás és gyűjtögetés után a D40 est választottam. Először kicsit aggasztott a "csupán" 6 megapixel, de az ára kompenzálta. Utóbb kiderült, nem kevés a 6mp. Elég. A gépet nagyon megszerettem és használom azóta is. A továbbiakról később....

Nincsenek megjegyzések: